ورزش روزانه و منظم، شیوه ای موثر برای ارتقاء سلامتی است. در عصر تکنولوژی که تمام کارها با فشار دکمه ای انجام می شوند. یکی از مهمترین نیازهای بدن، تحرک است. تحرک نشاط آور و زندگی بخش است.

هر روز اول صبح، يك ورزش كششي و انعطافي 10 دقیقه ای مي تواند توده هاي عضلاني بدن را به كار اندازد، انعطاف ستون فقرات و گردش خون را افزايش دهد و كارآيي ماهيچه ها را بهبود بخشد. دوچرخه سواري و پیاده روی در هوای تازه و دمای مناسب نور خورشید، ساده ترین و بهترین ورزش برای هر فرد است.

برای بهبود و پیشگیری از آرتروز گردن می توانید همه روزه اول صبح و هم زمان با سلام دهی به مهره هاي گردن و اعضای بدن، سرتان را 15 تا 20 بار به آرامی و منظم به عقب و جلو حرکت دهید. این حرکت و سایر حرکات مفید، عضلات نگهدارندۀ مهره ها و اطراف گردن را تقویت کرده و از درد مهره ها و آرتروز گردن پیشگیری می کند.

اگر گاهي در کمرتان احساس درد مي كنيد، با تمرين هاي آرام و منظم چرخشي و كششي به همراه سلام دهي و سپاسگزاري تقويت ماهیچه های شکمی و کمری را در اولویت قرار دهید. تا مي توانيد از دو زانو نشستن پرهيز كنيد، وزن اضافي خود را كاهش داده و با كنترل وزن خود از بار زانوها بكاهيد. براي روان سازي

 و مراقبت از مفصل زانوها، می توانید پس از بیداری و قبل از بلند شدن از رختخواب با چند حرکت آرام، زانوها را خم و راست کنید تا مفصل ها آمادگی لازم را برای حرکات روزانه باز یابند. ا

 براي بهبود كيفيت و ارتقاء سلامت، از كتاب هاي مفيد و مشاوره مربيان ورزش بهره جوييد.

 درهاي سلامتی، توانگری و ثروتمندي براي شما، خانواده، دوستان

و افراد جامعه گشوده است و ما سپاسگزار هستيم.

 www.livelyhouse.ir

  بخوانيد و توصيه كنيد.

كتاب خوديار، خودآموز و كاربردي سلام بر زندگي

مشاوري خوب، براي بازيابي سلامت، آسان سازي مديريت، ارتقا كيفيت و نشاط زندگي است.