استراحت و خواب كافي فرآيندي زندگي بخش و تضميني براي گشودن درهاي سلامتی و توانگري است و برای تنظيم عملکرد مغز جنبه حیاتی دارد، کمبود خواب به شدت زیان آور است. مطالعه و یادگیری، تمرکز، هوشیاری، برنامه ریزی، خلاقیت و نمره های قبولی امتحانات همگی تحت تاثیر خواب کافی و یا کمبود خواب هستند. آرام بخش‌‌ترین و مفیدترین خوابی که می توانیم داشته باشیم بین ساعات ده شب تا شش صبح است، اگر خود را از اين استراحت كيفي محروم كنيد، در نهايت بهاي آن را خواهيد پرداخت.

شایسته است یک روش منظم برای استراحت و خواب شبانه داشته باشید؛ شب ها در ساعت معینی بخوابید و اول صبح رأس ساعت معینی از خواب بیدار شوید، حتی در روزهای تعطیل، همین نظم را رعایت کرده و از خوابیدن بیشتر، اجتناب کنید؛ چرا که خواب بامدادی، اگر چه خوشایند است، اما نظم ساعت بدن را به هم می زند و انسان را از موفقیت باز می دارد.

خواب نوشین بامداد رحیل     بازدارد پیاده را ز سبیل

قبل از خواب، فهرست برنامه روز بعد را به همراه تنفس عميق در ذهن هميشه بيدار خود به صورت انجام يافته و يقين به نتيجه، مرور و اولویت بندی نموده و عبارات تاكيدي مناسب را تكرار كنيد؛ مانند «من در آرامش الهي مي خوابم، همه افكار و امورم را به تدبير خدايم مي سپارم و سپاسگزار نظم الهي در افكار و ابعاد زندگي ام هستم.

این زمان، یعنی زمان گذر از بیداری به خواب در شب که پایین ترین سطح فرکانس امواج مغزی آلفا است؛ فشار خون طبیعی و ضربان نبض متعادل می‌شود؛ لذا فرصتی برای بازسازی سلول ها و شفا بخشی اندام هاي بدن، مدیریت افکار و خلاقیت ذهن بر امور روزانه و آینده است.

افکار قلبی و توانايي ذهن شما در خدمت شماست.

 درهاي سلامتی و توانگری براي شما، خانواده، دوستان

و افراد جامعه گشوده است و ما سپاسگزار هستيم.

 www.livelyhouse.ir

  بخوانيد و توصيه كنيد.

كتاب خوديار، خودآموز و كاربردي سلام بر زندگي

مشاوري خوب، براي بازيابي سلامت،آسان سازي مديريت و ارتقا كيفيت زندگي است.

 لينك راهنماي دريافت كتاب